Kiitollisuus

Kiitollisuus, vähän tutkittu, mutta todella tehokas voima arjessa.

Kiitollisuus lisää positiivista tunnetta, kohottaa ja virkistää mieltä sekä värähtelyäsi. Auttaa olemaan läsnä tässä hetkessä sekä lisää onnellisuutta.

Muita positiivisia vaikutuksia kiitollisuudesta

  • rentouttaa
  • parantaa unta
  • haasteiden sietokyky kasvaa
  • kohentaa itsetuntoa
  • itsearvostus lisääntyy
  • immuniteetti vahvistuu

Toimii siis psyykkiseen, fyysiseen ja sosiaaliseen hyvinvointiin loistavasti. Kun sinun värähtelysi on kiitollisuudesta kohollaan kutsut ja vedät puoleesi mahdollisuuksia, iloa, lempeyttä, tyyneyttä, terveyttä ja rakkautta.

Kiitollisuutta voi ilmaista vaikkapa näin:

  • päiväkirja, kirjaat 3-5 kiitollisuuden aihetta vihkoon, kalenterin kulmaan tai pyhität koko päiväkirjan kiitollisuuden aiheille
  • kuvakirja, napsi ja räpsi, 1-5 kuvaa päivän kiitollisuuden aiheista, voit jakaa sosiaalisessa mediassa tai omaksi iloksi kerätä kuva kiitollisuuskansioon kännykkään tai tietokoneelle
  • piirrä, maalaa, sekoita värejä kuvaamaan kiitollisuutta herättäviä tunteita tai asioita.
  • laula, näyttele/esitä, tanssi, lausu runoja
Jos mietit mistä voisit olla kiitollinen, ohessa pari vinkkiä:

-perhe, sukulaiset
– vahvuutesi
– mistä pidät kodissasi
– ystävät
– saavutuksesi, ura, luottamustehtävät
– harrastukset, urheilu, taide, musiikki, kirjallisuus
– luonto, eläimet
– luovuus
– mahdollisuudet, unelmat, haaveet

Keskity tuntemaan kiitollisuutta sekä ole kiitollisuudelle läsnä ilmentäessä sitä näkyväksi  kirjoittaen, kuvaten tai piirtäen. Voit ilmentämisen tavasta riippuen tehdä sen:

  • aamulla heti herättyäsi – > päivä alkaa positiivisella energialla
  • illalla nukkumaan mennessä -> mieli rentoutuu, unen laatu paranee

Mitä enemmän luot mieleesi kiitollisuutta, luot onnellisempaa ja sujuvampaa elämää itsellesi.

TULE MUKAAN KIITOLLISUUS HAASTEESEEN. Aloitetaan viikolla, tuohon pystymme kyllä helposti. Mutta jotta asian oppisi, ja että siitä tulisi rutiini, jäisi tavaksi, harjoitusta olisi tehtävä 21 päivää. Tähän pyrimme, toteutamme, haastamme ja kannustamme!

Olen käytettävissä haasten aikana. Jos sinulla tökkii tai takkuaa, laita viesti, tsemppaan ja kannustan. Kuljen rinnallasi. Viestit tulee perille facebookin messengerin, instan ja s-postin info@suntahti.fi kautta.

Huomenna, eli maanantaina 23.3. aloitetaan, jatketaan 12.4. asti. Tänään sunnuntaina olen kiitollinen tästä artikkelista, kun sain aikaiseksi. Päiväkaffeista vaahtokarkkien kera terassilla, talitinttien sirkuttaessa ja joen kohistessa kuin koski.

Nyt pannaan omat värähtelyt kiitollisuus energialla kuntoon!  

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *